Use "ascension of christ" in a sentence

1. 19 Since his ascension to heaven in the spring of the year 33 C.E., Jesus Christ has been no longer on earth to carry on personally this work of ambassadorship.

19 Seit seiner Himmelfahrt im Frühling des Jahres 33 u.

2. Christ Almighty, Zelda.

Grundgütiger, Zelda!

3. Christ the Alpha and Omega of time

Christus – Alpha und Omega der Zeit

4. '''Jal''' was a name earned by young male [[Kazon]] warriors signifying their ascension in to adulthood.

'''Jal''' ist ein Bestandteil des Namens eines männlichen [[Kazon]].

5. Further paintings showed “Christ taking his leave of his Mother”, “Christ on his way to Emmaus”, “Christ appearing to Maria Magdalena”, “The exposure of Moses”, “The finding of Moses”, “Let the children come to me” (also called “Jesus blessing the children”), “Luther on Christmas Eve” (1887) and “The adulteress before Christ” (the latter formerly in Moscow, gallery Löwenstein).

Weitere Werke zeigten Christi Abschied von seiner Mutter, Christus auf dem Weg nach Emmaus, Christus erscheint der Maria Magdalena, Aussetzung des Moses, Auffindung des Mose, Lasset die Kindlein zu mir kommen, Luther am Weihnachtsabend (1887), Die Ehebrecherin vor Christus (Moskau, ehemals Galerie Löwenstein).

6. Ruth receives “a perfect wage” as an ancestress of Jesus Christ.

Ruth erhält einen „vollkommenen Lohn“ als Vorfahrin Jesu Christi.

7. The Church of Christ is built on Peter's faith and fidelity.

Die Kirche Christi wurde auf dem Glauben und der Treue des Petrus errichtet.

8. Will you accept the privilege of working under the leadership of Jesus Christ?

Wirst du die ehrenvolle Aufgabe übernehmen, unter der Führung Jesu Christi tätig zu sein?

9. One of the wall paintings is the oldest representation of Christ in Bavaria.

Bei einer der Wandmalereien handelt es sich um die älteste Christus-Darstellung in Bayern.

10. This wholesale slaughter is what the United Church of Christ now sanctions.

Dieser Massenmord wird nun von der Unionskirche in den USA sanktioniert.

11. Jesus Christ, the Son of God, made the miracle of forgiveness and redemption possible.

Jesus Christus, der Sohn Gottes, ermöglichte das Wunder der Vergebung und der Erlösung.

12. * What is the relationship between the grace of Christ and our goal of perfection?

* In welchem Zusammenhang stehen die Gnade Christi und unser Ziel, Vollkommenheit zu erreichen?

13. Jehovah also bestowed upon Rahab the honor of becoming an ancestress of Jesus Christ.

Jehova ehrte Rahab auch damit, dass sie eine Vorfahrin von Jesus Christus wurde.

14. My transformation from military commander to “soldier of Christ” meant making numerous adjustments.

Der Wandel vom Kommandeur zum „Soldaten Christi“ erforderte einige Anpassung (2.

15. The allegory is about Christ, the anagogy from heaven, tropology of church life.

Die Allegorie handelt von Christus, die Anagogie vom Himmel, die Tropologie vom kirchlichen Leben.

16. I so testify in the sacred name of the Lord Jesus Christ, amen.

Dies bezeuge ich im heiligen Namen des Herrn Jesus Christus.

17. Those who became disciples of Christ reacted in what way to God’s Ambassador?

Wie reagierten diejenigen, die Jünger Christi wurden, auf Gottes Gesandten?

18. Christ is abstract. It exists only in the books of philosophy and theology;

Christus ist abstrakt, existiert nur in den Büchern der Philosophen und Theologen;

19. She became the mother of Isaac, and thus an ancestress of the Lord Jesus Christ.

Sie wurde die Mutter Isaaks und somit ein Vorfahr des Herrn Jesus Christus.

20. The foundations of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints are anchored in prayer.

Das Fundament der Kirche Jesu Christi der Heiligen der Letzten Tage ist im Gebet verankert.

21. 22 Put Trust in Our Active Leader —The Christ

22 Vertraue der dynamischen Führung des Christus

22. “Behold, I am Alpha and Omega, even Jesus Christ.

„Siehe, ich bin Alpha und Omega, nämlich Jesus Christus.

23. The Bible book of Jude is addressed to “called ones . . . , preserved for Jesus Christ.”

Das Bibelbuch Judas ist „an die Berufenen“ gerichtet, die „für Jesus Christus bewahrt werden“.

24. I was saved by Jesus Christ, Charlie, and I am not ashamed of it.

Mich hat Jesus gerettet, und ich schäme mich nicht dafür.

25. “‘The morning star’ is a symbol of Jesus Christ (Revelation 2:28; 22:16).

„‚Der Morgenstern ist ein Symbol für Jesus Christus (siehe Offenbarung 22:16).

26. On April 14, 2010, Community of Christ voted to affirm the counsel as scripture.

Am 14. April 2010 stimmte die Gemeinschaft Christi dafür, dieses Dokument als heilige Schrift anzuerkennen.

27. He thus seals the inner voice of conscience with absolute acceptance of Christ and his word.

Der Christ besiegelt so die innere Stimme seines Gewissens mit der bedingungslosen Nachfolge Christi und seines Wortes.

28. Then, would you accept the pattern that Christ himself set?

Würdest du aber dem Beispiel folgen, das Christus selbst gab?

29. The Savior Jesus Christ spent His earthly ministry teaching of His healing and redemptive power.

Der Herr Jesus Christus hat während seines irdischen Wirkens oft über seine heilende und erlösende Macht gesprochen.

30. That singular event was the incomparable Atonement of our Lord and Savior, Jesus the Christ.

Dieses herausragende Ereignis war das unvergleichliche Sühnopfer unseres Herrn und Erretters, der Jesus der Messias ist.

31. Why do we need to understand that the gospel of Jesus Christ embraces all truth?

Warum müssen wir wissen, daß das Evangelium Jesu Christi alle Wahrheit einschließt?

32. Its formation brought together twelve interdenominational agencies, including the Federal Council of Churches of Christ in America.

Seine Bildung bewirkte den Zusammenschluß von zwölf zwischenkirchlichen Organisationen, einschließlich des „Federal Council of Churches of Christ in America“ (Bundesrat der Kirchen Christi in Amerika).

33. Alette had talked with the missionaries and knew that they taught the teachings of Jesus Christ.

Annika hatte sich mit den Missionaren unterhalten und wußte, daß sie die Lehren Jesu Christi lehrten.

34. 34) This clear datum of the tradition helps us to appreciate the inseparability of Christ and the Church.

[34] Dieses in der Überlieferung stark vertretene Faktum verhilft uns zu einem vermehrten Bewußtsein der Untrennbarkeit von Christus und der Kirche.

35. Christ does nothing except by the will of the Father, having received all power from him.”

Christus tut nichts, außer durch den Willen des Vaters, da er von ihm alle Macht empfangen hat.“

36. The starting-point for understanding indulgences is the abundance of God's mercy revealed in the Cross of Christ.

Der Ausgangspunkt, um den Ablaß zu verstehen, ist die Überfülle des Erbarmens Gottes, die am Kreuz Christi offenkundig wurde.

37. 2. (a) What accounts for a period of darkness settling down upon the professed followers of Jesus Christ?

2. (a) Worauf war es zurückzuführen, daß für die sich als Nachfolger Jesu Christi Bekennenden eine Zeit der Finsternis anbrach?

38. She abandoned prostitution, became the wife of Salmon and was privileged to be an ancestress of Christ.—Jas.

Sie gab die Prostitution auf, wurde die Frau von Salmon und erhielt das Vorrecht, ein Vorfahr Christi zu werden. — Jak.

39. Mosaic Law has been taken out of the way by God through Christ (2:13-23)

Gott hat das mosaische Gesetz durch Christus aus dem Weg geräumt (2:13-23)

40. You, consecrated persons, give account with your lives of the hope you have placed in Christ.

Ihr, die geweihten Personen, legt mit eurem Leben Zeugnis ab von der Hoffnung, die ihr in Christus gesetzt habt.

41. 60 Behold, I am a Alpha and Omega, even Jesus Christ.

60 Siehe, ich bin a Alpha und Omega, nämlich Jesus Christus.

42. In turn the thing heard is through the word about Christ.

Das Gehörte aber kommt durch das Wort über Christus.

43. Christ Almighty, I wish we had a captain 30 years younger.

Allmächtiger Gott, wäre unser Kapitän nur 30 Jahre jünger.

44. THE LORD JESUS CHRIST THE FOLLOW THE COMPLETE BENDICIENDO.Y his wisdom, so that through the Holy Spirit of Almighty God and His Son, The King of Kings and Lord of Lord Jesus Christ, BE LED BY THE SPIRIT SANTO.AMEN, EMEN, Amen, Alleluia.

DER HERR JESUS CHRIST DER FOLLOW THE COMPLETE BENDICIENDO.Y seiner Weisheit, so dass durch den heiligen Geist Gottes, des Allmächtigen und seinen Sohn, Der König der Könige und Herr der Herr Jesus Christus, BE LED BY THE SPIRIT SANTO.AMEN, EMEN, Amen, Halleluja.

45. Willingness to accept all the opposition that the fleshly world levels against footstep followers of Christ Jesus.

Die Bereitschaft, all den Widerstand auf sich zu nehmen, den die fleischlichgesinnte Welt Fußstapfennachfolgern Christi Jesu entgegenbringt.

46. The apostle Peter clearly identified that “nation” as one composed of persons who had accepted Christ Jesus.

Der Apostel Petrus machte deutlich, daß diese „Nation“ aus Personen besteht, die Christus Jesus angenommen haben (1Pe 2:4-10).

47. She was rewarded for her faithfulness by becoming one of the ancestresses of the promised Seed, Jesus Christ. —Heb.

Der Lohn für ihre Treue? Sie wurde eine Vorfahrin des versprochenen „Samens“, Jesus Christus (Heb.

48. A healthy organization, functioning to Jehovah’s praise and to the advancement of his Kingdom under Jesus Christ.

Eine gesunde Organisation, die zu Jehovas Lobpreis und zur Förderung seines Königreiches unter Jesus Christus tätig ist.

49. I learned from a young age that the Atonement of Jesus Christ brings needed relief from sin.

Ich machte schon in jungen Jahren die Erfahrung, dass das Sühnopfer Jesu Christi die ersehnte Befreiung von Sünde bringt.

50. The star that led the Magi to Christ recalls the rich symbolism of light, vividly present at Christmas.

Der Stern, der die Magier zu Christus führt, verweist auf die vielfältige Symbolik des Lichts, die an Weihnachten so deutlich gegenwärtig ist.

51. The police also found thousands of “birthday gifts” with attached cards addressed “To Jesus Christ” and “To God.”

Sie fanden auch Tausende von „Geburtstagsgeschenken“. Auf den beiliegenden Karten stand „Für Jesus Christus“ oder „Für Gott“.

52. The Federal Council of Churches of Christ in America hailed it as “the political expression of the Kingdom of God on earth.”

Der Generalrat der Kirchen Christi in Amerika pries den Völkerbund als den „politischen Ausdruck des Königreiches Gottes auf Erden“.

53. It has been estimated that 332 distinct prophecies of the Hebrew Scriptures were fulfilled in Jesus Christ alone

Man hat errechnet, daß es allein in den Hebräischen Schriften über 330 verschiedene Prophezeiungen gibt, die sich an Jesus Christus erfüllt haben.

54. They show us, over and above all appearances, that the ultimate foundation of human existence is Jesus Christ.

Sie zeigen uns, daß der Mensch letztlich, über jeden Schein hinaus, auf Jesus Christus gestellt ist.

55. The Holy Spirit appears on the scene in the form of a "dove" "descending ... and alighting" on Christ.

In die Szene bricht auch der Heilige Geist in Gestalt einer Taube ein, die auf Christus herabkommt.

56. Jesus Christ can thus have children on earth, not by natural procreation, but by redemption of Adam’s offspring.

Auf diese Weise ist es Jesus Christus möglich, auf der Erde Kinder zu haben, keine Kinder, die er gezeugt hat, sondern Nachkommen Adams, die er losgekauft hat.

57. They help to form the appropriate building blocks that will anchor our lives to the Atonement of Christ.

Sie helfen uns, die passenden Bausteine zu schaffen, die unser Leben im Sühnopfer Christi verankern.

58. “Christ,” the U.S.News & World Report observed recently, “was a humble man who eschewed the accumulation of material wealth.”

„Christus“, hieß es kürzlich in dem Magazin U.S.News & World Report, „war ein demütiger Mensch, der die Aufhäufung von materiellem Reichtum ablehnte.“

59. 17 The Bible also speaks of salvation to life in heaven, where Jesus Christ went after his resurrection.

17 Die Bibel spricht auch von einer Rettung zu Leben im Himmel, wohin Jesus Christus nach seiner Auferstehung auffuhr.

60. At the bottom of the window, there is a status bar which displays the name of any object you click on, and the sky coordinates (both Right Ascension/Declination and Azimuth/Altitude) of the mouse cursor.

Am unteren Rand des Fensters sehen Sie die Statusleiste, die den Namen jedes Objektes anzeigen, auf das Sie klicken und die Himmelskoordinaten (Rektaszension/Deklination und Azimut/Höhe) des Mauszeigers.

61. She became the happy wife of God-fearing and prosperous Boaz and also the ancestress of King David and of Jesus Christ.

Sie wurde die glückliche Frau des gottesfürchtigen und wohlhabenden Boas und auch ein Vorfahr König Davids und Jesu Christi.

62. Let us now address the prayer of the Angelus to her, the Mother of Christ, the Mother of the Church, our Mother.

Zu ihr, der Mutter Christi, der Mutter Kirche, unserer Mutter, beten wir jetzt im Angelus.

63. Nourish yourselves, therefore, on the word of God; converse each day with Christ, truly present in the sacrament of the Altar.

Nährt euch also vom Wort Gottes; verweilt jeden Tag bei Christus, der im Altarsakrament wirklich gegenwärtig ist.

64. When memory of prior mistakes encroached upon Ammon’s mind, he turned his thoughts to Jesus Christ and the miracle of forgiveness.

Wenn Ammon die Erinnerung an frühere Fehler in den Sinn kam, wandte er seine Gedanken Jesus Christus und dem Wunder der Vergebung zu.

65. Does it not mean to set out anew from Christ in order to bring everyone the news of salvation?

Bedeutet dies nicht, daß wir von Christus ausgehen müssen, um allen die Botschaft des Heils zu bringen?

66. The spiritual life of the faithful can benefit greatly from a better appreciation of the richness of the anaphora: along with the words spoken by Christ at the Last Supper, it contains the epiclesis, the petition to the Father to send down the gift of the Spirit so that the bread and the wine will become the body and blood of Jesus Christ and that "the community as a whole will become ever more the body of Christ" (28).

[27] Von größter Wichtigkeit für das geistliche Leben der Gläubigen ist eine klarere Kenntnis des Reichtums der Anaphora: Neben den von Christus beim Letzten Abendmahl gesprochenen Worten enthält sie die Epiklese als Bitte an den Vater, die Gabe des Geistes herabzusenden, damit Brot und Wein zum Leib und zum Blut Jesu Christi werden und „die ganze Gemeinde immer mehr Leib Christi werde“.

67. But Christ asks those whom he calls to abandon themselves completely to divine Providence.

Aber Christus verlangt von jenem, den er ruft, sich ganz der Vorsehung zu überlassen.

68. The grace of Christ the Redeemer acted in her in anticipation, preserving her from original sin and from any contagion of guilt.

Die Gnade des Erlösers Christus hat in ihr im voraus gewirkt, indem sie sie vor der Erbsünde und jedem Makel der Schuld bewahrt hat.

69. In this video, a young man testifies of how his faith in the Atonement of Jesus Christ helped him overcome drug addiction.

In diesem Video bezeugt ein junger Mann, wie sein Glaube an das Sühnopfer Jesu Christi ihm bei der Überwindung seiner Drogenabhängigkeit geholfen hat.

70. Therefore, Rahab became a worshiper of Jehovah and was rewarded with the privilege of becoming an ancestress of the promised Messiah, Jesus Christ. —Matt.

Darum wurde Rahab eine Anbeterin Jehovas, und darum wurde sie mit dem Vorrecht belohnt, eine Vorfahrin Jesu Christi, des verheißenen Messias, zu werden. — Matth.

71. Even Jesus Christ acknowledged the need to “rest up a bit” occasionally. —Mark 6:31.

Auch Jesus Christus räumte ein, daß man gelegentlich ‘ein wenig ausruhen’ muß (Markus 6:31).

72. “Faith in the Lord Jesus Christ is not something ethereal, floating loosely in the air.

„Glaube an den Herrn Jesus Christus ist nicht etwas Flüchtiges, was frei in der Luft umherschwebt.

73. Faith in the Lord Jesus Christ is not something ethereal, floating loosely in the air.

Glaube an den Herrn Jesus Christus ist nicht etwas Flüchtiges, was frei in der Luft umherschwebt.

74. So the truth here stated applies to the relationship between God and Christ in heaven.)

Die darin zum Ausdruck kommende Wahrheit bezieht sich somit auf das Verhältnis zwischen Gott und Christus im Himmel.)

75. In our belief and our action, we demonstrate that “Jesus Christ himself [is] the chief corner stone” of our faith.4

Im Glauben und im Verhalten zeigen wir, daß der Schlußstein unseres Glaubens „Christus Jesus selbst' ist.3

76. The LDS Church has added some material to the Doctrine and Covenants since Smith's death, but less than that of the Community of Christ.

Die HLT-Kirche hat auch nach dem Tod von Smith einige Dokumente hinzugefügt, aber nicht so viele wie die Gemeinschaft Christi.

77. In Christ, God has “stripped himself”, and has taken on “the form of a slave” even to the utter abasement of the Cross (cf.

Denn in Christus hat Gott »sich entäußert« und »Knechtsgestalt angenommen« bis zur äußersten Erniedrigung am Kreuz (vgl.

78. 5 While presiding, as shepherds, they must render their account to God’s Chief Shepherd, Jesus Christ.

5 Während sie als Hirten vorstehen, müssen sie Gottes Oberhirten, Jesus Christus, Rechenschaft ablegen.

79. “The bread represents the body of Jesus Christ, and the water represents His blood,” says Benjamin Opoku Gyewu, 12, also of the Abura Ward.

Benjamin Opoku Gyewu, 12 Jahre, der ebenfalls zur Gemeinde Abura gehört, erklärt: „Das Brot symbolisiert den Körper Jesu Christi; das Wasser ist das Symbol für sein Blut.“

80. Ruth tells of a God-fearing woman, who lives during the period of the Judges and who has the privilege of becoming an ancestress of Jesus Christ.

Ruth handelt von einer gottesfürchtigen Frau, die während der Richterzeit lebt und das Vorrecht erhält, eine Vorfahrin Jesu Christi zu werden.