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1. Currently the use of the ACD is spreading among European intensive care units (ICU).

Das ACD findet zunehmende Verbreitung auf Intensivstationen in vielen Ländern Europas.

2. Success rates and complications of this CV access in ICU patients is analysed. Methods.

Dabei wurde die Qualität des Dopplersignals mit einem Zahlenwert zwischen 0 und 4 bewertet.

3. The efficient use of preventive procedures should especially take into account patients with an ICU episode.

Der effiziente Einsatz von Maßnahmen zur Prophylaxe des Dekubitus sollte daher Patienten in besonderer Weise berücksichtigen, die während ihres Aufenthaltes intensivpflichtig werden.

4. A high BMI was independently associated with a lower frequency of acute delirium (P = 0.04) and a lower need for ICU re-admission (P = 0.001) but with a higher rate of ICU-acquired urinary tract infections (P = 0.02).

Ein hoher BMI war unabhängig mit einer geringen Häufigkeit eines akutem Deliriums (p = 0,04) und einer geringeren Intensivwieder-aufnahmerate (p = 0,001), aber mit mehr Harnwegsinfektionen (p = 0,02) assoziiert.

5. Medical personnel in intensive care units (ICU) deal with critically ill patients and a high work load.

Intensivstationen sind Risikobereiche mit schwer krankem Patientenklientel und hoher Arbeitsbelastung für das Personal.

6. The diagnostics, especially the differentiation between CIM and CIP is difficult and a multi-disciplinary approach involving ICU physicians, anesthetists and neurologists is needed.

Die Schwierigkeit der Diagnosestellung von CIM und CIP erfordert einen multidisziplinären Ansatz.

7. Aggressive approaches to acute stroke therapy, e.g. hypervolaemic-hypertensive therapy, ventricular drainage, decompressive surgery or experimental use of thrombolytic agents require management in a specialized neurological ICU.

Aggressive Therapieformen, wie hypervolämisch-hypertensive Therapie, Hemikraniektomie oder Thrombolyse erfordern die Versorgung in einer spezialisierten neurologischen Intensivstation.

8. Twenty ICU patients were monitored for an average of 45 hr each, with both bedside and nursing station monitors, which were set to alarm audibly if the patient’s oxygen saturation dropped below 90%.

Die Monitore gaben akustischen Alarm, wenn die Sauerstoffsättigung unter 90 % fiel.

9. Total doses of narcotics and analgesics, length of intensive care unit (ICU) stay and ventilatory assistance, time to first bowel activity, anticholinergic requirements, and CEA-related side effects were documented and compared for both groups.

Retrospektiv wurden der perioperative Analgetikabedarf, Intensivpflichtigkeit, Nachbeatmungsdauer, Darmmotilität, der Verbrauch an Anticholinergika sowie PDA-assoziierte Komplikationen zwischen beiden Gruppen verglichen.